La Cité

Où ?
Cathédrale de Lausanne
Il tutto in una cornice medievale che entusiasmerà i cultori dello shopping rilassato e culturale. A nord della collina della Cité, in Place du Tunnel, come in Avenue César-Roux o in Place de l’Ours, negozietti e bistrot originali non attendono che di essere scoperti. È intorno alla collina della Cité, scolpita dai torrenti Flone Louve, che si è sviluppata la città medievale. I suoi vicoli lastricati e pedonali, come anche i suoi monumenti (la Cattedrale, il Castelllo Saint-Maire, e la Antica Accademia) ne sono i testimoni.
author avatar
Clarence, the sporty spice
The Lausanner recommande
Clarence the sporty spice
I love it so much, but I pick a time when nobody will be there, usually in the evening and it makes me feel part of the city, like a queen running in her city where it is all mine since everyone else is at home. The challenge of running on cobbled streets and up and down the ancient steps makes this route a great parcour!
author avatar
Alexandre, the souvenir maker
The Lausanner recommande
Alexandre the souvenir maker
Walking in these charming narrow streets where historical monuments rub shoulders with typical bars plunges me into a different time. I find the streets so photogenic and the atmosphere they convey simply incredible! I suggest you roam all the streets and end on the Esplanade of the St-Maire Castle, from where the view is stunning.
Per saperne di più
Qui, si snoda il quartiere dei piccoli bistrot tipici e delle botteghe artigianali a ridosso della Cattedrale: gioielli fantasiosi, piccoli atelier nascosti fra le pieghe di magnifici edifici storici.
Nell'area